Мазмұны:
1. 1С деректерді құрастыру жүйесі дегеніміз не?
2. 1С бағдарламасының жүйесінде деректерді құрастыру жүйесінің функционалы:кәсіпорын
3. 1С бағдарламасының жүйесіндегі деректерді құрастыру схемалары
4. 1С деректерді құрастыру жүйесіндегі параметрлер
5. Деректер орналасуының макеттері
6. 1С конфигурация жүйесінде алынған мәліметтер орналасуының элементтері
7. 1С:кәсіпорын жүйесінің конфигурациясында деректерді құрастыру жүйесін практикалық қолдану
8. Жүйе ішіндегі стандартты кезең тапсырмасы 1С деректерді құрастыру
1. 1С деректерді құрастыру жүйелері дегеніміз не?
Бұл мақалада «1С:Кәсіпорын» жүйесінің платформасында деректерді құрастыру жүйесімен қалай жұмыс істеу керектігі туралы айтылады. Бұл жүйенің қандай негізгі функционалдығы бар, оның қалай жұмыс істейтіні, сондай-ақ қандай деректер схемасы мен орналасу макеттері бар және 1С деректер орналасу жүйесінде стандартты кезеңді қалай орнату керектігі сипатталады.
Деректерді құрастыру жүйесі-бұл есептілікті декларативті сипаттауға қызмет ететін кейбір механизм. Оның негізгі мақсаты-есеп беру жүйесін құру және диаграммалар мен кестелермен күрделі деректерді шығару.
Төменде сату динамикасының графигін көрсететін 1С деректерді байланыстыру жүйесінің бір мысалы келтірілген:
Сату динамикасы (кезең диаграммасы)
2. 1С бағдарламасының жүйесінде деректерді құрастыру жүйесінің функционалы:кәсіпорын
Деректерді құрастыру жүйесі орындай алатын негізгі функциялар:
· Жүйе жасайтын автоматты пішіндерді жасау, олар параметрлерді олар параметрлерді орнату және есеп беру үшін алдын ала қарау үшін қажет;
· Бағдарламалау тілін қолданбай есептер шығару;
· Кезең-кезеңмен ұсақтау есептілікті орындау;
· Әртүрлі компьютерлік құрылғыларда есеп берудің әртүрлі кезеңдерін орындау;
· Бағдарлама арқылы есептіліктің орындалуын бақылау және басқару;
· Әртүрлі тапсырмалар үшін деректерді құрастыру жүйесін, бір-біріне тәуелсіз бөліктерді пайдалану.
1С деректерді құрастыру жүйесінің жұмыс принципі келесу диаграммада келтірілген:
Деректер байланысының орналасуы
3. 1С бағдарламасының жүйесіндегі деректерді құрастыру схемалары
Деректерді құрастыру схемалары есептілікте қолданылатын осы деректердің мәнін сипаттау үшін бағдарламалық түрде қажет. Схемалардың өзі есептілік қарастырылатын белгілі бір ақпараттық база болып табылады. Схемалар келесі көрсеткіштерді қамтуы мүмкін:
· Ақпараттың әртүрлі таңдаулары бойынша сипаттамалар;
· Әртүрлі ақпарат арасындағы байланыс сипаттамалары;
· Сұраныс пен жоспарлардың өзі-деректерді құру жүйесінен нұсқаулар;
· Қолжетімді өрістер бойынша сипаттамалар;
· Топтау және өріс макеттері бойынша сипаттамалар;
· Ақпарат алуға әсер ететін параметрлер бойынша сипаттамалар.
4. 1С деректерді құрастыру жөніндегі параметрлер
Деректерді орналастыру бойынша 1С жүйесінің параметрлерінде әзірлеуші бағдарламашы басқара алатын параметрлер, сондай-ақ пайдаланушы әсер етуі мүмкін параметрлер бар. Мысалы, осы түрдегі параметрлер бар:
· Ақпаратты іріктеу түрі бойынша;
· Деректерді сұрыптау түрі бойынша;
· Болашақ есеп беру құрылымына сәйкес;
· Алынған ақпараттың параметрлеріне қатысты;
· Ақпаратты шығару параметрлері бойынша;
· Шартты рәсімдеуді ескере отырып.
5. Деректер орналасуының макеттері
Деректерді құрастыру макеттерінің өзінде есептілікті, негізгі принциптерді қалай қалыптастыру керектігі туралы ақпарат бар. Осындай принциптердің қатарына мыналар жатады: деректерді орналастыру схемасы, сондай-ақ деректерді орналастыру параметрлері. Шындығында, орналасу схемасының ішіндегі берілген параметрлерге қатысты алынған мәліметтер деректер құруға арналған макеттер болып табылады-бұл дайын техникалық тапсырма, оған сәйкес нақты құрылыс құрылымымен есептілік жасалады.
6. 1С конфигурация жүйесінде алынған мәліметтер орналасуының элементтері
Деректер орналасуының нәтижесі-орналасудан алынған кейбір элементтер.
Элементтердің өзі орналасудың нәтижесі екенін ескеру маңызды. Мұндай элементтерді кестелік құжат түрінде шығаруға болады, бұл формада оларды пайдаланушыға ұсыну немесе басқа құжаттамаға түсіру ыңғайлы. Алынған орналасу элементтерімен жұмыс істеудің тағы бір мүмкіндігі-олады жүйенің бағдарламалық кодын пайдаланып, «мәндер кестесі» объектісіне немесе «мәндер ағашы» объектісіне шығару.
7. 1С:Кәсіпорын жүйесінің конфигурациясында деректерді құрастыру жүйесін практикалық қолдану
Деректерді құрастыру жүйесінің өзі «1С:Кәсіпорын» жүйесінің платформасында, «есеп» объектісінің ішінде орналасқан. Оның орналасқан жері бойынша мұндай шешім жүйенің бағдарламалық кодын пайдаланбай есеп беру мүмкіндігін береді. Деректерді құрастыру жүйесін табу үшін сізге қажет: «есеп» нысанына өтіп, келесі скриншотта көрсетілгендей «деректерді құрудың негізгі схемасы» сипатын іске асырыңыз:
Деректерді орналастырудың негізгі схемасы
Егер сіз осы сипатты бассаңыз, онда макет конструкторы іске қосылады, онда сіз макеттің өзін жасай аласыз, ол есептілікте қолданылады және төмендегі мысалда көрсетілгендей деректерді құруға арналған схеманы қамтиды:
Деректерді құру схемасы
Егер сіз «Дайын» батырмасын бассаңыз, ол тікелей ашылады, ол бастапқы ақпараттың тізімдемесіне жауап беретін конструктор, мысалы: ақпарат жинақтары, ақпарат жинақтары арасындағы байланыстар, барлық ресурстар, есептеуге болатын өрістер және басқалар. Төменде осы конструктордың интерфейсі бар мысал келтірілген:
Деректер жиынтығы
Сонымен қатар, осы дизайнердің арқасында сіз ақпараттың қалай құрылуы керектігін сипаттай аласыз. Мұндай әрекетке арналған параметрлерді өз бетіңізше, қолмен немесе одан әрі көрсетілетін деректерді орналастыру параметрлерінің конструкторын қолдана отырып жасауға болады:
Негізгі
Барлық параметрлер орнатылғаннан кейін-есеп құрастырылған және дайын деп санауға болады. Осы параметрлерге сәйкес, 1С бағдарламасының жүйесі есеп беру формасын және оны орнатуды жасайды. Мысалы, нәтиже осындай болуы мүмкін стау динамикасы туралы есеп:
Сату динамикасы (Кезең диаграммасы)
8. Жүйе ішіндегі стандартты кезең тапсырмасы 1С деректерді құрастыру
«1С:Кәсіпорын» жүйесінің платформасында есептерді қалыптастыру кезінде есептілікті тезірек және дұрыс жасау үшін Сіз ақпаратты білу үшін мерзімдерді таңдай аласыз. 1С деректерді құрастыру жүйесінің ішінде осы мақсаттар үшін стандартты кезеңдердің тапсырмасы ыңғайлы түрде жүзеге асырылады, бұл есеп беруді тездетуге мүмкіндік береді.
Стандартты кезеңді орнату үшін бізге қажет:
1. Конфигураторды ашып, «орналастыру» тармағын басыңыз. Мұнда біз «деректерді құру схемаларын» таңдаймыз, онда барлық параметрлер келесідей жасалады:
Макеттер
2. Әрі қарай, «параметрлерді» нұқыңыз, онда параметрлердің тек екі түрі болады, атап айтқанда: «кезеңнің соңы» және «кезеңнің басы». Мұнда сіз жаңа параметр жасап, оны «стандартты кезең» деп атауыңыз керек. Ал «өрнек» бағанында «қол жетімділікті шектеу» құсбелгісін қойып, «КезеңБасталуКүні» және «КезеңАяқталуКүні» деп жазу керек. Бұл әрекеттер төмендегі 1С параметрлерінің мысалында көрсетілген:
Параметрлер
3. Енді сіз «параметрлер» тақтасын іске қосып, «қолжетімді емес параметрлерді көрсету» тармағын «құсбелгімен» белгілеуіңіз керек, содан кейін «кезең» үшін пайдаланушы параметрлеріне өтіңіз. Қалқымалы терезе пайда болады, онда біз келесі скриншотта көрсетілгендей «пайдаланушы параметрлеріне қосу» тармағын «құсбелгімен» белгілейміз:
Параметрлер
4. Мәліметтер жаңартылғаннан кейін сіз 1С пайдаланушы режимін таңдауыңыз керек. Кезеңді стандартты төменде көрсетілген опциялар бойынша орнатуға болады: күн, алты ай, тоғыз ай, немесе бір жыл.
Кезеңді таңдау
Бұл мақалада деректерді құрастыру жүйесі дегеніміз не, оның интерфейсі, функционалдығы, параметрлері, не үшін қажет, қандай принциптер бойынша жұмыс істейтіні сипатталды, сонымен қатар осы жүйеде стандартты кезеңді конфигурациялау алгоритмі ұсынылды.
«Кодерлайн» компаниясының маманы
Айдар Фархутдинов










